Michał Nowak: Radość? Zaskoczenie? Wzruszenie? Jakie emocje towarzyszyły informacji o przyznaniu nagrody portalowi niedziela.pl i serwisowi Niezbędnik Katolika?
Ks. Mariusz Bakalarz: Chyba wszystkie po trosze. Przede wszystkim poczucie sensu, a to chyba ważne. W dniu ogłoszenia decyzji Stowarzyszenia Wydawców Katolickich otrzymaliśmy także informację, że portal niedziela.pl znalazł się na pierwszym miejscu pośród wszystkich witryn religijnych w Polsce, z wynikiem 753,3 tys. użytkowników w ciągu miesiąca, awansując z zajmowanej dotychczas czwartej pozycji. Serwis Niezbędnik Katolika odwiedza miesięcznie ok. 460-480 tys. użytkowników, ale liczba odsłon to już 4,7 mln miesięcznie. To nie tylko statystyki. To przede wszystkim poczucie sensu pracy i misji, bo za każdym z tych kliknięć stoi konkretny człowiek.
Tematy religijne „się klikają”? I to te, w których o Kościele, o wierze pisze się pozytywnie?
Zapewne te sensacyjne czy skandalizujące „klikają się” zdecydowanie częściej. Zresztą nie unikamy tych trudnych tematów, ale mówimy uczciwie o Kościele także takim: z problemami i ze skandalami. Jednakże zdecydowanie częściej nasi czytelnicy szukają tekstów o modlitwie, o świętych, o wierze, o katechizmie, szukają odpowiedzi na pytania dotyczące wiary. To bardzo charakterystyczne i stanowi dla nas motywację. Analizujemy dane i staramy się odpowiadać na zapotrzebowanie, które się z nich wyłania. Zawsze wracają tu do mnie słowa skierowane przez Jezusa do Apostołów, gdy zobaczyli rzesze głodnych ludzi na pustkowiu: „Wy dajcie im jeść!” (Mt 14, 16). Przywołane wcześniej liczby to obraz ludzi na współczesnym pustkowiu, tym wirtualnym, ludzi głodnych słowa Bożego, modlitwy, wiedzy religijnej, wartościowych treści. Dla nich to wszystko robimy.
Pomóż w rozwoju naszego portalu